source: fashiongonerogue - All You Can Get by Ryan Yoon for Virgine #1
Não é novo o facto de pegar em objectos quotidianos e descontextualizá-los associando-os a ao universo artístico, do design ou a produções de moda, como no caso das peças da Joana Vasconcelos ou dos Irmãos Campana, desta vez foram escolhidos objectos pouco usuais, como embalagens de Tide, M&M's, ipads e latas de coca-cola para dar forma às "produções de moda"...a parte mais irónica é que este é o editorial inaugural de uma nova revista de moda e cultura urbana lançada nos Estados Unidos, marketing? provocação? ou simplesmente um editorial diferente?...
p.s. ( reparem que as latas de Coca-Cola usadas são de Diet Coke, Coca-Cola light, uma provocação light ao mundo da moda...)
Is not absolutely new the fact to use unusual objects in artistic projects, design products or in fashion, like in the cases of the portuguese plastic artist Joana Vasconcelos or the brasilian designers Campana, this time were choosen unusual products like Tide's packaging, M&M'S, ipad's and coke cans to a different fashion editorial...the most ironic is that this is the inaugural editorial of a new fashion and urban culture magazine launched in the U.S, marketing? provocation? or simply a different editorial?
p.s. ( note that the cans used are Diet Cokes, a little "Diet" provocation to the fashion world)